Salgs- og leveringsbetingelser

Disse vilkårene regulerer alle kjøp hos Varmt Miljø, organisasjonsnummer org.nr. 928 020 568 . Ved å handle hos oss godtar du disse betingelsene.

  1. Generelle vilkår
  • Vi forbeholder oss retten til å avvise eller kansellere bestillinger uten nærmere begrunnelse.
  • Produkter skal kun installeres av godkjente montører og brukes i henhold til produsentens anvisninger.
  • Vi tar ikke ansvar for skader eller feil som oppstår ved feilmontering eller feilbruk.
  1. Priser og betaling
  • Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer mva med mindre annet er oppgitt.
  • Vi forbeholder oss retten til å justere priser uten forvarsel.
  • Betaling må skje via godkjente betalingsmetoder. Ved fakturabetaling skal beløpet være betalt innen forfallsdato. Forsinket betaling medfører renter i henhold til forsinkelsesrenteloven samt eventuelle purregebyrer.
  • Vi beholder eierskap til alle varer til full betaling er mottatt.
  1. Levering og installasjon
  • Estimerte leveringstider er veiledende, og vi er ikke ansvarlige for eventuelle forsinkelser.
  • Kunden er ansvarlig for å være tilgjengelig ved levering og installasjon. Dersom kunden ikke møter til avtalt tid uten å gi beskjed minst 24 timer i forveien, kan vi fakturere et gebyr.
  • Installasjon av varmepumper, ventilasjonssystemer og lignende produkter må utføres i samsvar med gjeldende lover og forskrifter, inkludert Forskrift om fluorholdige klimagasser (F-gass-forordningen) der det er aktuelt.
  • Kun sertifiserte installatører og godkjente bedrifter har tillatelse til å montere våre produkter.
  • Dersom kunden selv velger en ekstern installatør, er kunden ansvarlig for å benytte en lovlig sertifisert aktør og fremvise dokumentasjon på dette ved forespørsel.
  • Vi forbeholder oss retten til å kreve dokumentasjon på at installasjon er utført av en sertifisert aktør.
  • Dersom kunden ikke kan fremvise nødvendig dokumentasjon, eller vi har grunn til å tro at installasjonen vil bli utført ulovlig, har vi rett til å kansellere bestillingen uten ansvar for eventuelle tap eller kostnader kunden måtte ha.
  • Eventuelle tilleggskostnader for ekstraarbeid ved installasjon faktureres kunden.
  • Ved avbestilling senere enn 7 dager før avtalt installasjonsdato kan avbestillingsgebyr påløpe.
  1. Reklamasjon og garanti
  • Reklamasjon må meldes skriftlig innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget.
  • Vi forbeholder oss retten til å avgjøre om produktet skal repareres, erstattes eller refunderes.
  • Varmepumper leveres med 5 års garanti, forutsatt at de brukes og vedlikeholdes i henhold til produsentens anvisninger.
  • Garantien dekker ikke:
    • Feil som skyldes feilmontering, feilbruk eller manglende vedlikehold.
    • Skader forårsaket av ytre påvirkninger som lynnedslag, frost, vannskader eller strømbrudd.
    • Normal slitasje på forbruksmaterialer som filtre og fjernkontroller.
  1. Angrerett og retur
  • Angrerett gjelder kun ved nettkjøp eller telefonsalg og ikke for varer som er tatt i bruk, spesialbestilte produkter eller tjenester som allerede er utført.
  • Ved retur må produktet være ubrukt, i original emballasje og returneres på kundens regning.
  • Vi forbeholder oss retten til å avvise returer som ikke oppfyller våre krav.
  1. Service og vedlikehold
  • Kunden er ansvarlig for regelmessig vedlikehold av produktet.
  • Manglende vedlikehold kan føre til tap av garanti og reklamasjonsrett.
  • Vi anbefaler å inngå en serviceavtale for å sikre optimal drift og lengre levetid.
  1. Ansvarsbegrensning
  • Vi fraskriver oss ansvar for indirekte skader, tap av inntekt eller andre følgeskader som kan oppstå ved bruk av våre produkter.
  • Vi er ikke ansvarlige for feilmontering eller feil bruk av produkter, heller ikke dersom kunden bruker uautorisert personell.
  • Kunden har selv ansvar for at produktet brukes i samsvar med lover og forskrifter.
  1. Force majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende levering grunnet forhold utenfor vår kontroll, som naturkatastrofer, streik, leverandørproblemer, pandemier eller offentlige restriksjoner.

  1. Tvister og lovvalg
  • Eventuelle tvister skal søkes løst i minnelighet.
  • Dersom tvisten ikke løses, behandles den etter norsk lov, med vårt lokale domstolsområde som verneting.

Har du spørsmål?

Ta kontakt med oss – vi hjelper deg gjerne!